Zgłoszenie artykułu

Warunki publikacji

  • Nadesłane artykuły naukowe powinny być napisane zgodnie z zasadami przedstawionymi w punkcie Opracowanie tekstu oraz z wykorzystaniem zamieszczonego niżej szablonu artykułu.
  • Wszystkie prace naukowe będą recenzowane. Zasady recenzowania, lista współpracujących recenzentów oraz formularz recenzowania są zamieszczone w punkcie Zasady recenzowania. Czas oczekiwania na recenzję wynosi około miesiąca od złożenia tekstu. Autor, po otrzymaniu ewentualnych uwag i sugestii recenzentów, przesyła do Redakcji poprawiony tekst w ciągu 14 dni. Ostatecznie zaakceptowany do publikacji artykuł zostanie zamieszczony w pierwszym dostępnym numerze czasopisma.
  • Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania oraz opracowania redakcyjnego tekstów zaakceptowanych do publikacji.
  • Artykuły należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: redakcja@wspolczesnagospodarka.pl lub pocztą tradycyjną na adres redakcji czasopisma: Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny, Instytut Transportu i Handlu Morskiego, ul. Armii Krajowej 119/121, 81-824 Sopot w jednym egzemplarzu na płycie CD/DVD.
  • Za publikację nie są wypłacane honoraria autorskie.
  • Przesyłając artykuł wraz z rysunkami i tabelami, Autor (Autorzy) oświadcza (oświadczają), że nadesłana praca nie była uprzednio publikowana ani nie została złożona do redakcji innego czasopisma. Ponadto oświadcza (oświadczają), że automatycznie i nieodpłatnie przenosi (przenoszą) wszelkie prawa autorskie do wydawania i rozpowszechniania nadesłanych materiałów na Wydawcę, pod warunkiem, że materiały te zostaną zaakceptowane do publikacji.
  • W przypadku tekstów, które mają kilku autorów, konieczne jest, aby autor zgłaszający artykuł do publikacji podał, w formie oświadczenia, wkład poszczególnych autorów w powstanie publikacji (np. kto jest autorem koncepcji, metody, wydzielonych części artykułu, prowadził badania empiryczne itp.)
  • Ghostwriting, guest authorship są przejawem nierzetelności naukowej i wszystkie wykryte przypadki będą dokumentowane i demaskowane przez Redakcję, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów.
  • Autorzy powinni poinformować Redakcję o źródłach finansowania publikacji, wkładzie instytucji naukowo-badawczych, stowarzyszeń i innych podmiotów.

Opracowanie tekstu

  • Format tekstu
    Artykuł należy napisać w języku polskim lub angielskim, w formacie MS Word, czcionką Times New Roman 12. Objętość tekstu nie powinna przekraczać 15 stron formatu A-4. Wszystkie rysunki (schematy, wykresy) oraz tabele należy wyraźnie oznaczać (podać tytuł i źródło) i zamieścić w stosownym miejscu tekstu artykułu.
  • Układ tekstu
    Tekst artykułu powinien zawierać następujące elementy (w podanej kolejności wzorca): tytuł artykułu, imię i nazwisko autora (-ów), streszczenie (w układzie: cel, metoda i wyniki badań, objętość streszczenia: od 100 do 200 słów), kluczowe słowa (należy podać od 3 do 6 słów pomocnych przy indeksacji i wyszukiwaniu), klasyfikacja JEL (maksymalnie do 5 kodów z Journal of Economic Literature), wstęp (bez numeru), podtytuły (od 1 do n), zakończenie i bibliografia (bez numeru). Na końcu artykułu należy również podać w języku angielskim tytuł artykułu i jego streszczenie (abstract), słowa kluczowe, klasyfikację JEL oraz imię i nazwisko autora (-ów) i adresy ich miejsca pracy (pocztowy i internetowy).
  • Przypisy, literatura
    Przypisy źródłowe należy umieszczać w tekście głównym według reguł APA. Zapis odsyłaczy do cytowań jest podany w załączonym szablonie artykułu w tabeli 1. W pozostałych przypadkach stosujemy przypisy dolne. Bibliografia powinna zawierać wyłącznie pozycje przytaczane w tekście. Redakcja prosi o alfabetyczne sporządzenie bibliografii w formacie APA (przykłady podane są w załączonym szablonie artykułu).
  • Szablon artykułu
    Przy pisaniu artykułu prosimy o korzystanie z załączonego szablonu.
    Szablon artykułu WG

Zasady recenzowania

  • Do oceny każdego nadesłanego tekstu powołuje się dwóch niezależnych recenzentów (tj. spoza jednostki naukowej afiliowanej przez autora publikacji). W większości przypadków są to recenzenci spoza Uniwersytetu Gdańskiego (ośrodka, w którym afiliowany jest Redaktor Naczelny) i niebędący członkami Redakcji oraz Rady Naukowej czasopisma. W sytuacji różnych opinii o dopuszczeniu artykułu do publikacji powoływany jest trzeci recenzent, którego decyzja jest rozstrzygająca.
  • Stosowany model recenzowania to recenzja podwójnie ślepa (tzw. double-blind review proces), tzn. recenzenci i autorzy nie znają swoich tożsamości.
  • Kryteria kwalifikacji lub odrzucenia tekstu są następujące: powiązanie z tematyką czasopisma, oryginalność opracowania, zastosowane metody badawcze, jakość wywodu, wyczerpanie tematu, poprawność językowa.
  • Recenzja ma formę pisemną i kończy się jednoznacznym wnioskiem o przyjęciu do publikacji lub odrzuceniu tekstu. Formularz recenzji
  • Nazwiska recenzentów poszczególnych publikacji nie są ujawniane. Lista współpracujących recenzentów.

 

Highslide for Wordpress Plugin